reklama

Janko-Hraško

Na celom poschodí vládlo hrobové ticho. Sedel sám vo svojej luxusne zariadenej kancelárii. Lámal si hlavu nad prípadom, ktorý už dlhšie riešil. Bolo dvanásť hodín v noci a on bol jediný právnik, ktorý ešte bol v budove. Všetci sa ponáhľali k svojej rodine a priateľom, ale on nie. Nemal sa totiž ku komu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

„ Čo tu sedíš tak sám? “ozval sa tichučký hlások.
„ Kto to povedal? “ obzeral sa po miestnosti, no nikoho nevidel.
„ No ja! “
„ Kto ja? Kde si? “
„ Tu dole, “ na zemi stála malá postavička s rukami založenými v bok.
„ Asi mám halucinácie... “
„ Ja nie som žiadna halucinácia! Som Janko Hraško! “hrdo vyhlásil malý mužíček.
„ A ako si sa tu zjavil Janko Hraško? “ ironicky povedala a snažil sa vytlačiť si ten obraz
z hlavy.
„ Ty si ma zavolal. Bol si sám a tak som tu. Čo ťa trápi? “
„ Nebudem nijakému hlasu v mojej hlave vysvetľovať, čo ma trápi! “
„ Keď som len hlas v tvojej hlave, ako to, že ma vidíš? Vylož ma na stôl! “ prikázal. Vzal ho do dlane a opatrne položil na stôl. Janko Hraško si zložil maličký klobúk, ktorý mal na hlave a sadol si na strúhatko „ tak hovor počúvam. “
Niečo sa v ňom zlomilo a začal rozprávať. Povedal mu všetko. O problémoch v práci, o svojom mizernom živote, o neustálom pocite osamelosti, hoci mal všetko na čo si pomyslel... Janko ho vypočul až do konca. Keď sa vyrozprával spadlo z neho veľké bremeno, ktoré ho už dlhšie ťažilo. Mal úžasný pocit z toho, že sa niekomu mohol zveriť, aj keď to bola len malá rozprávková bytosť, o ktorej nevedel či je skutočná.
„ S kým sa to tu rozprávate? “ do miestnosti vošiel nočný strážnik.
„ Ja? No...“ pozrel sa na stôl, ale už tam nikto nebol „ s nikým. “
Takže to bol predsa len hlas v mojej hlave. Pomyslel si a zmocnil sa ho pocit zúfalstva nad sebou samým. V tom si všimol na stole klobúčik. Vzal ho do ruky a začal sa hlasno smiať. Odložil si ho do vrecka na saku, aby sa už nikdy necítil osamelý.
Možno má každý z nás vlastného Janko Hraška, ktorý príde keď už strácame poslednú nádej. Pre každého má však inú podobu...




Katarína Kriaková

Katarína Kriaková

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorý cíti:) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu