reklama

Cesta do školy

Kráčam ranou, ešte zaspatou, ulicou a moje myšlienky sú prerušované neodbytným vetrom, ktorý sa mi pohráva s vlasmi, smejúc sa mojej snahe, zabrániť mu v tom.Vznášajúca sa jarná vôňa na mňa pôsobí ako droga a ja si uvedomujem, že sa stávam závislou. Je ešte síce chladno, ale slnečné lúče, hladia moju tvár a nabíjajú ma energiou, ktorú potrebujem doplniť. Jemný ranný opar mi hladí dušu a náhle sa do môjho srdca vkradne pani melanchólia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Prichádza ku mne veľmi často. Niekedy hlučne ako vodopád inokedy ticho ako dedinský potôčik. Príde a nepýta si pozvanie, usadí sa na mojej duši a tíško nenápadne mi kradne samostatnosť.

Pohľad na kopce, zahalené do začínajúcej zelene, mi dávajú nádej nového ďalšieho začiatku. Celé naše mesto obklopujú vo svojej majestátnosti a sú našimi najlepšími ochrancami.

Na druhej strane ulice kráča, smerom opačným tomu môjmu, nízky muž pomalým knísavým krokom. Jeho chvôdza je tak unavená až mám pocit, že na pleciach má neviditeľný batoh plný problémov. Výzor má strhaný a na tvári mu tancujú starosti. Pocit ľútosti sa mi vkradne do duše v okamihu keď sa stretnú naše pohľady. Darujem mu neopätovaný úsmev a tým sa naše prepletené cesty končia. Tak ako o väčšine ľudí ani o ňom neviem, čo ho trápi a máta. Možno si mu tiež len sadla na dušu melanchólia.

Z košatého stormu sa ozývajú hlasy štebotavých vtákov a ja sa nevedome započúvam do ich jemného a zároveň prenikavého spevu. Toľko tónov od neviditeľných spevcov zahalených do láskavých konárov stromov ku mne plynie. Krajšia piseneň na svete nejestvuje než vtáči spev v začínajúcej jari.

Po ceste preletí sanitka, vydávajúc strašideľný zvuk, pri ktorom ma vždy zamrazí. Prepáč pani melanchólia, ale hluk mesta opäť raz vyhral. Pridávam do kroku, uvažujúc o cieli mojej cesty. Pozriem na hodinky a v hlave mi zazvoní alarm. 8:45 zase idem pozde.


Katarína Kriaková

Katarína Kriaková

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorý cíti:) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu